Řekni Říčany! Tak zní nový slogan, který doplňuje nový jednotný vizuální obraz města Říčany. O vítězném návrhu, který zahrnuje logo, značku i veškerou grafiku včetně webových stránek, rozhodla sedmičlenná komise složená ze zástupců vedení města, profesionálních grafiků a architektů.
„Říčany jsou největším městem na světě, které začíná na Ř a jsme na to hrdí,“ říká k novému vizuálnímu stylu starosta Vladimír Kořen /Klidné město/ a dodává: „Řím je řádově větší, ale přeptejte se Itala, aby řekl řádně jméno svého hlavního města. Ř neřekne J. “
O potřebě vytvoření jednotného vizuálu se na říčanské radnici hovoří už dlouho. Doposud totiž chyběl jednotný vizuální styl, jehož prostřednictvím by se město reprezentovalo. K propagaci využívalo pouze znak a barevnou škálu vycházející ze znaku města. Ty zůstávají samozřejmě v platnosti.
Nový vizuál města zahrnuje nové logo, základní a doplňkové písmo a návrhy aplikace značky. Vše je zpracováno v manuálu, který obsahuje povolené varianty, barevné mutace, konstrukci loga, ochrannou zónu, nepovolené varianty a také návrh grafické podoby webových stránek.
Město nejdříve zkusilo oslovit vytipovaná grafická studia, ale jejich návrhy svou úrovní nesplnily požadavky vyhlašovatele. Následovalo tak vyhlášení veřejné soutěže, v rámci které hodnotící komise systémem anonymního bodového hodnocení vybrala z celkem 9 návrhů vítězný návrh. Ten připravila společnost 2oom s.r.o. z Pardubic.
"Hlavním kritériem hodnocení bylo splnění moderního korporátního stylu, tj. tvarová jednoduchost, čistota stylu a srozumitelnost. Dále byla také hodnocena realita použitelnosti logotypu například na reklamní předměty, letáky a plakáty," říká tajemník města a člen hodnotící komise Tomáš Mařík.
„Nové logo, je jako razítko a budeme si hrát s tím, co naše město dostalo do vínku. Tím je typicky český háček,“ vysvětluje Vladimír Kořen.
Ve vítězném vizuálu převažuje zelená barva, což je pro Říčany novinkou. Město je totiž vnímáno a i prezentováno jako zelené město na okraji velké Prahy, které je branou na venkov, do přírody v okolí s nabídkou kromě jiného i prostřednictvím svazku obcí „Ladův kraj“ bohaté škály outdorových aktivit. Připraveny jsou i modré varianty.
"Protože mě grafika a design dost baví, diskutoval jsem zadání i výsledky se známými grafiky a kreativisty některých pražských studií. A shodli jsme se, že vítězný návrh splňuje požadavky na moderní styl," uvádí tajemník města s tím, že se jistě najdou i občané, kteří budou mít k vybranému vizuálu města připomínky nebo se jim vítězný návrh vůbec nebude líbit.
Nový web jako moderní informační portál veřejné správy
Společnost, která zvítězila v soutěži, vytvoří v souladu s manuálem i grafickou podobu nových webových stránek. Přípravu nového webu zajistí správce stávajících stránek a jeho spuštění je naplánováno v druhé polovině roku 2013.
"Současné webové stránky přes všechny úpravy a doplňky už nesplňují standard moderního informačního portálu veřejné správy," potvrzuje potřebu nového webu Tomáš Mařík.
Vzhledem k omezeným finančním možnostem hledalo město variantu, která by nebyla finančně nákladná, ale zároveň byla dostatečně kvalitní. K tomu tajemník dodává: „Poučili jsme se z nevydařených změn vizuálu některých měst nebo organizací a zvolili variantu levnou, ale odborně zajištěnou tak, abychom se nemuseli za výsledek stydět."
Celkové náklady na nový vizuál včetně skicovného účastníkům na druhém a třetím místě jsou ve výši 85.708,- Kč včetně DPH.
Adéla Michalová
tisková zpráva města Říčany
Redakční systém i-servis
(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena