Odpovědi na novodobou Hamletovskou otázku se různí.
Ve Velké Británii se začíná uplatňovat legislativa, že každý stavební projekt musí nahradit přírodu kterou zabere, a ještě přidat 10 % navíc.
U nás ředitel Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy Mgr. Ondřej Boháč uvádí, že počet automobilů v Praze vzrostl za posledních třicet let třikrát a dnes připadá jedno na každého obyvatele. „Jsme zahlceni auty, ale zároveň se nechceme omezit.“
Rekonstrukcí Černokostelecké vzniknou pro město dočasná dopravní omezení, ale nehledejme v absenci Tehovské spojky příčinu dopravních potíží v Říčanech. Spojka by po dobu rekonstrukce Černokostelecké dopravě ulehčila, ale za jakou cenu?
Připomeňme několik příkladů, jak se daří uskutečňovat dopravní projekty v ČR.
Obchvat Prahy se začal stavět počátkem osmdesátých let minulého století, dodnes není znám termín dokončení, ze 6279 obcí se zlomek může prokázat obchvatem, v odhadu do 20 až 30 let se uvažuje realizace obchvatů pěti krajských měst.
„Musíme hledat nová řešení a pro každé město to bude trochu jinak,“ vysvětluje Mgr. Boháč. A první příspěvek je na stole. Nepřišel z Výboru pro dopravu MěÚ Říčany, ale od radní Ing. Jarmily Voráčkové, která s Mgr. Adélou Ambrožovou nastartovala výzvu 10 000 kroků v Říčanech. Je to krok ke změně našich představ o užívání veřejného prostoru. Dosud byly prováděny změny tak, aby vyhovovaly automobilům, ale ne obyvatelům města. Tento nápad obnovuje nejpřirozenější a nejšetrnější pohyb po městě. Kdybych psal o fotbale, byl by to gól sezony. Nyní je na tahu výbor pro dopravu s s předložením rok odkládaného návrhu řešícího automobilovou dopravu v Říčanech.
Vladimír Blažek, senior
Redakční systém i-servis
(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2024 Všechna práva vyhrazena