Během prosince došlo k několika úpravám linek autobusové a železniční regionální dopravy. Průběžně jsme vás informovali na webu a na FB města (v době uzávěrky prosincového Kurýru jsme neměli kompletní informace).
K jakým změnám došlo v železniční dopravě?
K jakým změnám došlo v autobusové dopravě?
Jak je regionální doprava organizována a jaká je role města Říčany?
Regionální dopravu v rámci Pražské integrované dopravy (PID) objednává a z převážné části financuje Středočeský kraj a hlavní město Praha. Organizaci provozu a plánování linek zajišťují příspěvkové organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK) a Regionální organizátor PID (ROPID). Obce se na financování dopravy podílejí prostřednictvím systému Standardy dopravní obslužnosti, který nastavuje kraj, a mohou přispívat na nadstandardní služby, například na zvýšení počtu spojů na linkách.
Město Říčany aktivně připomínkuje linky a jízdní řády, a to jak z odborného hlediska, tak na základě podnětů od občanů. Například na jaře město organizovalo sběr připomínek veřejnosti k návrhu nových autobusových jízdních řádů, které následně předalo IDSK. Příspěvkové organizace ale nejsou povinny tyto připomínky automaticky zapracovat, protože zohledňují podněty od mnoha subjektů a musí při tvorbě jízdních řádů respektovat řadu omezení. Finální rozhodování o podobě regionální dopravy tedy nespadá do kompetence města Říčany.
Město však disponuje strategickým dokumentem Plán dopravní obslužnosti, který slouží jako základ pro rozvoj veřejné dopravy na jeho území. Při řešení otázek veřejné dopravy vychází právě z tohoto plánu. Dokument je dostupný na webových stránkách města v sekci Dopravní obslužnost, kde si veřejnost může ověřit principy, na jejichž základě město postupuje. Plán obsahuje i kapitoly věnované regionální dopravě, na jejichž základě probíhá například jednání s IDSK.
Sebastian Macura (Klidné město),
strategie ve veřejné dopravě
Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK) koordinuje veřejnou dopravu ve Středočeském kraji. IDSK spolupracuje s PID (Pražská integrovaná doprava), aby zajistila návaznost spojů mezi Prahou a Středočeským krajem. Díky spolupráci IDSK a PID mohou cestující používat jednu jízdenku na různých druzích dopravy (autobus, vlak, tramvaj, metro) v Praze i přilehlých oblastech Středočeského kraje.
Redakční systém i-servis
(c) Mediální a komunikační servis Říčany, o.p.s. 2025 Všechna práva vyhrazena